Torsdag 18.august braket det løs med offisiell åpning av Trøndelags 11.montessoriskole, Skarnsundet Montessoriskole 😊 Åpningstalen ble holdt av Elin Agdestein. Det var også taler fra rektor Yngvil Øye Brandsås og styreleder Arne Ivar Sundseth. En del av mannskapet fra Martin Kvennavika kom innom på besøk midt under åpningen av den nye «Monteringsskolen» som forfatter til stykket, Rune Langfjæran hadde døpt skolen vår. Ett fyrverkeri ble det når Skolen ble erklært som offisielt åpnet da Montessorielevene smelte ballongene som var hengt opp over skoleinngangen. Villemo Mathilde Staberg spillte en nydelig låt på fiolin før det ble servert brus, kaffe og flotte kaker til alle oppmøtte i den solfylte skolegården. Arrangementet ble stødig ledet av konferansier Trine Berg Fines. Det hele ble en flott markering av første skoledag ved Skarnsundet Montessoriskole!